سخنگوی دولت: 

نگاه دولت سیزدهم پیگیری متوازن سیاست خارجی است/ افزایش ۴ برابری تعاملات تجاری ایران با کشور‌های آمریکای لاتین 

بهادری جهرمی گفت: نگاه دولت سیزدهم، زنده کردن مسیر‌های دیپلماتیک با نگاه و سنت‌های ایران اسلامی است. 

علی بهادری جهرمی در حاشیه اولین همایش  روایتگران پیشرفت در جمع خبرنگاران گفت: نگاه دولت حجت الاسلام و المسلمسن رئیسی از ابتدا، پیگیری متوازن سیاست خارجی با نگاه به همه ظرفیت‌های جهانی و در همه نقاط جهان بوده است. 

او افزود: طبیعتا کشور‌هایی که شرکای مطمئن، پایدار و دیرینه‌ای برای جمهوری اسلامی و ملت ایران بودند در حوزه همکاری‌ها به ویژه اقتصادی قابل اعتمادتر هستند. 

سخنگوی دولت سیزدهم بیان کرد: نگاه دولت سیزدهم در دیپلماسی با کشور‌های همسایه به این دلیل است که دیرینه بلندمدتی از همکاری‌ها و روابط دیپلماتیک در حوزه‌های اقتصادی و غیراقتصادی با همسایگان خود در نقاط مختلف مرزی داشته است. 

او افزود: دیرینه تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، یادآور همکاری‌های اقتصادی و تجاری پایدار و بلندمدتی مانند مسیر جاده ابریشم است که شرق و غرب عالم را به هم وصل می‌کرده و به نوعی تعامل تجاری برای همه سودآور بوده است. 

دبیر هیئت دولت تصریح کرد: نگاه دولت سیزدهم، زنده کردن و فعال کردن این مسیر‌های همکاری سیاسی و تجاری و سایر مسیر‌های دیپلماتیک با نگاه و سنت‌های ایران اسلامی است. 

او بیان داشت: یکی از نکات و نتایج سیاست و نگاه دیپلماسی دولت سیزدهم؛ یعنی توجه ویژه به ظرفیت‌های منطقه، این است که به واسطه فعال شدن ظرفیت‌های روابط دو و چندجانبه میان کشور‌های همسایه، می‌شود تعاملات گسترده‌ای را برای حفظ، توسعه و تقویت امنیت منطقه، افزایش ثبات در منطقه، پایداری تعاملات بین‌المللی، اثرگذاری مشترک کشور‌های منطقه در حوزه‌های جهانی و روابط مختلف در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که شاهد هستیم، توسعه پیدا کند.

بهادری جهرمی افزود: اکنون ما شاهد یکی از بزرگ ترین کنگره‌های جهانی مسلمانان؛ یعنی حج تمتع هستیم، قوت‌بخشی و انسجام‌ بخشی به کشور‌های مسلمان و منطقه در امثال چنین اقدامات و رویه‌هایی حتما نتیجه روش‌ها و حرکت‌های دولت سیزدهم خواهد بود.

او بیان داشت: در حوزه آمریکای لاتین، علاوه بر سوابق همکاری نزدیکی بین ملت‌ها، نگاه‌های مقاومت نیز یکی بوده و  آن ها از تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه مشترکی رنج می‌برند.

سخنگوی دولتی ادامه داد: تعاملات تجاری ما با کشور‌های آمریکای لاتین تا ۴ برابر افزایش داشته و با سفر‌های اخیر رئیس جمهور ادامه خواهد داشت. 

او  گفت: دولت سیزدهم از روز اول نشان داده که در سطح عالی؛ یعنی رئیس جمهور در میان مردم و در برهه‌های مختلف بوده است و گوش دولت همیشه شنوا بوده و هست؛ چرا که نقد برای همه ما قابل استفاده برای شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار